Kalau Tak Sedia Terima Anak Dia Jangan Kahwini Duda

Hati saya agak panas sari dua ni,sebab ada kenalan yang sedang pegnen juga, tapi dia baru 3 bulan…marah bukan sebab pegnen tu tapi sebab lain..kesnye gini..dia baru kahwini sorang duda muda anak satu, anak duda tu dalam umur 4 taun…arwah maknya meninggal eksiden motor awal taun lepas(huh!cepatnye bapak dia cari pengganti mak dia ek)Yang kawan saya ni, dah berumur mcm saya jugale(umur rahsia ek)…salu sangat rungut dan marah2 anak tirinya tu, dan salu ungkit nak suh hasben dia antor anak tiri duk dgn makpak arwah mak dia…(sampainye hati)dan kadang dia telepas cakap, dia lepuk2 jugala ank tirinya yg sedikit nakal..pada sayale, SANGAT TAK PATUT..sebab yang dia lepuk tu,1)bukan anak dia secara biologi..ntah2 dulu mak dia pun takde lepuk2 anak dia camtu..kalo dia anak ngko sendiri ngko punya pasalla kan 2) anak tu anak yatim..maknye dah arwah tau..lu pikir la sendiri…3) ngko dah tau pakwe ngko tu duda anak satu, patot ngko REDHA n TERIMA la seadanya anak dia…yang nak cari gaduh ngan budak umor 4 taun tu nape????tersayat2 jugak saya bile mengingatkan / terbayang2kan scene dia hentam anak tiri dia tu..yela, alangkan KITA SENDIRI PUN KALO TENGAH GERAM KAT ANAK MAU DIKUTIL JUGAK KALO TENGAH MERAGAM KAN…tapi ni sah2 le anak yatim ooooooo…Lantas saye direct cakap kat dia, DIA DAH JD ANAK KO, CAMANAPUN KENA TERIMA…dia diam je takde reply pape..

ps: saya sangat susah nak pecaya orang lain jaga NABIL walaupun yang ada pertalian dgn dia..sebab sudah ada pengalaman tak best..malas nak cerita, buat sakit hati je.pUN BEGITU, SAYA TAK NAFIKAN TAK SEMUA TIRI TAK ELOK, SAYA ADA JE MAKCIK YANG SANGAT REDHA MENJAGA ANAK2 TIRINYA DGN BAIK SAMPAI MASUK UNIVERSITI..LAIN ORG LAIN HATINYA KAN..KALAU BUKAN KELUARGA TIRIPUN, KALAU MEMANG TAKLEH NAK DIHARAP, MEMANG TAKLEH JUGAK.apapun semuanya dah diadjust oleh Dia, kita sebagai manusia hanya mapu merancang yang terbaik,wallahua’lam

Komen di Sini

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s