Ubat untuk selsema berpanjangan

Sudah tentunya rata2 parents sedang diserang wabak kerisauan kerana anak2 yang diserang selsema. Perkara ni bermusim dan ada juga parents yang risau sepanjang tahun kerana anak2 asik dok berulang ke klinik. Dan tak sah la pulak kalau doktor bagi ubat yang bermacam2 kaler dan rasa. Macam gula2 pulak.

Bagi yang dah jemu makan ubat, ada satu petua orang tua2 bagi yang dah lupa.

Apa dia?

Kunyit je.

Ambil kunyit kat belakang rumah. Kalau dah takde tu jangan segan2 beli kat kedai. Maksudnya yang segar & fresh lah bukan yang serbuk kunyit buat goreng ikan.

Lenyekkan kunyit tu dan sapukan dia kat dahi anak yang selsema.

InsyaAllah selsema berenti. Bukan ubat ye tapi kunyit tu merangsang pemberhentian selsema. Sebenarnya yang di panggil ubat dari klinik tu pun bukan ubat cuma ianya membantu mengurangkan selsema.

Cubalah!


More tips bagi elakkan selsema berpanjangan

2 thoughts on “Ubat untuk selsema berpanjangan

  1. tp klo yg dh spu kunyit ngan kapo tp msih same knape ek??
    anak buah saya selsema sampai nie x elok gak..

Komen di Sini

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s